"... i s málem jde poznat hodně"
Navigace: Čínská kráska > Plánovaný "program"

Plánovaný "program"

Rok 2014:

  1. Leden
  2. Únor
  3. Březen       - zajíždění nového válce +/- 300-500 km - Splněno!
  4. Duben       - cesta do Dinoparku a Archeoparku - http://www.mapy.cz/s/97i0http://www.mapy.cz/s/97i5 (u Archeoparku bude možná problém, neboť na jejich stránkách je poznámka "V ROCE 2014 ZAVŘENO" - takže zřejmě mají větší opravy nebo výstavbu. No, uvidím) - Nesplněno! - potvrdilo se to o Archeoparku, ale zůstává na příští rok.
  5. Květen       - cesta na Helfštýn - http://www.mapy.cz/s/9mK9 - Splněno!
  6. Červen       - cesta do Olomouce - http://www.mapy.cz/s/97il  - Nesplněno!
  7. Červenec   - cesta na Štrbské pleso - http://www.mapy.cz/s/97iu  - Nesplněno!
  8. Srpen         - cesta do Mikulova - http://www.mapy.cz/s/97iy  - Nesplněno!
  9. Září             - cesta do Zlatých Hor - http://www.mapy.cz/s/97iF  - Nesplněno!
  10. Říjen          - cesta do Brna - http://www.mapy.cz/s/97iJ  - Nesplněno!
  11. Listopad
  12. Prosinec

Vysvětlení k tomu "zdánlivému" velkému počtu nesplněných cílů. V "Upřesnění programu" jsou cesty, které v původním plánu nebyly nebo byly v průběhu roku upraveny - cíle, čas atd. Většinu cílů jsem ale nesplnil z rodinných důvodů - nemoc v rodině. Měl jsem jiné povinnosti a proto jsou nájezd a splnění plánovaného programu tak malé. Ale už se připravuje plán na rok 2015, kdy by snad věci už měly být víc v klidu a tím pádem by se i zadařilo v tom, kolik se z cílů podaří splnit :-).

V průběhu roku je naplánováno více akcí. Počítám s dalšími cestami na Slovensko, na nějaké další hrady na Moravě, pokud se bude konat tento rok, tak opět na sraz v Rožnově pod Radhoštěm, vyhlídl jsem si několik míst s vyšší výskytem serpentin, pak nějaké ty přírodní zajímavosti (lávový proud u Meziny). Jinak podle počasí, zdraví, stavu skůtru a peněz.

Vysvětlivka: červené jsou měsíce, kdy nemám platné havarijní pojištění. Proto v tuto dobu, kdy často ani počasí nepřeje jakémukoliv ježdění, nic neplánuji. Samozřejmě, pokud to dovolí počasí a další věci, krátké projetí je možné.

 

Rok 2015:

 

Edit:  Dneska, 17.7.2015, jsem se rozhodl, že už nebudu plánovat vyjížďky dlouho dopředu. Přesněji nic už tak dopředu, že jako "v lednu to, v únoru to a to atd." A důvod, který mě k tomu vede? Je celkem prozaický. Jakákoliv jízda je závislá hned na několika podmínkách. Počasí, zdraví, stav moto, chuť, případní spolujezdci (zatím se tak nestalo a asi to ani nehrozí :-)...), našlo by se toho asi víc. Zní to jako výmluvy? Možná. Ale rozhodně to tak není. A pro co jsem se jako že rozhodl? Nárazové akce a jen v případě, že to bude opravdu něco většího, tak nějaká ta příprava dopředu, protože v tom případě je toho víc, co je nutno udělat. Zjistil jsem totiž, že pokud před sezónou dám dohromady něco jako plán, kam bych rád vyrazil, tak po ní, když chci rekapitulovat, najednou mám nepříjemný pocit, že jsem něco nestihl nebo že jsem udělal kdeco, jen ne to, co jsem měl v plánu. Takže tímto to budou plány typu "sednu k PC, kouknu do Mapy nebo Google, otevřu si třeba turistickou verzi a jen tak vyberu místo, kde jsem ještě nebyl nebo jen trochu. A pohledám, co tam mají za zajímavosti. Staré mlýny, zámky, přírodní útvary, parky, pralesy, poutní místa atd. atd." Prostě vyberu oblast, v ní místa, která jsou nějak nebo něčím zajímavá, zvolím trasu, která mě po nich provede a následně trasu pro návrat a pak, když ostatní věci, zmíněné výše, budou v pohodě, tak prostě sbalím vše nutné nebo potřebné, vytáhnu "krásku" a vyrazíme spolu ven. Myslím, že je to ten nejlepší způsob, jak si to spolu užít. Velké plánování sice uznávám, ale spíše v případě společných akcí více lidí, než jsou dva :-), kdy je už třeba mít jasno, kdy, kde, kudy, kam, kde zastavit a kde pojíst, co dělat, když..., kdo se kde připojí a odpojí. Ale když jedu sám, ztrácí to smysl. Hlubokomyslné poznání, že? Ale raději pozdě, než nikdy. Pokud ale budu mít cokoliv, co by mohlo čtenáře zajímat nebo upoutat, dám to sem. Stejně jako popisy a odkazy na fotogalerie z cest, které se uskuteční. Tak zatím... :-)

  1. Leden
  2. Únor
  3. Březen -  Říjen- Připravuje se... Tentokrát nebudu plánovat jednotlivé cíle na určité měsíce, protože některé jsou blíže a stačí pár hodin včetně prohlídky, u jiných se musí počítat jak s cestou tam a zpět + prohlídkou, ale pokud je zrovna období nejistého počasí, tak i tento fakt se musí zahrnout do plánu a přizpůsobit mu rozvrh. A zde by zasazení do určitého měsíce nemuselo vyjít.
  4. Edit: tak už jsem začal dávat dohromady plány na sezónu 2015. Zatím je to pouze v hrubých rysech, takže jen pro představu. Ještě může vstoupit do hry jeden faktor, který by jisté věci řešil, jde o koupi skůtru o obsahu 125 xxm, bohužel je to podmíněno financemi a i když v současné době by se našly, musel bych "vyčistit" účet a to nejde. V našem podniku se stále špekuluje o tom, že bude fungovat do příštího roku a utrum, takže musím pořítat i s touto variantou a pak by byla každá koruna dobrá. Sice jsem už nadnesl "přání", že k výročí - budu mít 50-sát příští rok - bych nepohrdl novým strojkem, ale je to spíše zbožné přání :-). Ale teď k tomu plánu.
  5. Jednou z prvních jízd (kromě samotného zahájení něčím kratším) je tu návštěva vyhlášené hospůdky Kohůtka, ale příjezd ze slovenské strany a odjezd na moravskou. Zde je předběžný nástřel trasy - délka je něco kolem 200 km - Kohůtka .
  6. Dalším je další slovenská trasa - Vodní nádrž Nová Bystrica. Možná padne otázka "A proč tolik Slovensko?". Je to snaha zjistit, zda cesta do Tater na Štrbské plesu je ještě z roviny reálných plánů a nebo se už blíží něčemu nereálnému. Rád bych ji absolvoval, ale pokud by to bylo opravdu moc, tak bych z některých jízd, v tomto případě z tatranské varianty, musel slevit. Takže další cesta - délka je něco kolem 170 km - Nová Bystrica .
  7. Z těch delších je jich tu ještě pár. Rád bych se podíval na jižní Moravu, do Mikulova a taky k rakouským hranicím, to v rámci jedné jízdy. Moje rodina totiž pochází z těch míst a mám tam příbuzné, tak proto. Asi bych jel napřed na hraniční přechod, potom do Mikulova za příbuznýma, možná bych se před odjezdem stavil na hřbitov za svojí babi, už jsem tam fakt dlouho nebyl a vylože mě fackají výčitky, že jsem si za celé roky nenašel čas. No a pak zase rovnou domů. Vzhledem k délce by se asi nekonaly žádné zajížďky. Ale napadlo mě spojit dvě trasy v jednu, Celkově dost záhul, ale mohlo by to vyjít a navíc bych si v reálu vyzkoušel to, co by se odehrávalo na trase do Tater. Sice jiný výškový profil, ale podobná délka trasy. Šlo by o cestu přes Brno - letiště Tuřany - na hranice, pak Mikulov a cesta zpět - délka trasy by byla něco kolem 420 km - jižní Morava na jeden zátah .
  8. Další tipy a plány budu postupně doplňovat, tak se sem občas stavte, třeba najdete inspiraci pro vlastní výlet, možná bude vypadat jinak, ale prvotní nápad lze načerpat i zde :-). Slovensko jsem zde už naťuknul, takže ještě přidám něco. Je to asi nejdelší trasa, kterou bych rád absolvoval, bohužel je hooodně závislá na počasí. A proč právě na něm? Když mě chytí déšť na trase do 100 km, dá se to přečkat na pumpě nebo autobusové zastávce. Ale když je to víc, jak 200 km, tak i kdyby člověk seděl kdekoliv a spříjemňoval si čas čímkoliv, každé zpoždění se pak projeví na příjezdu tam nebo zpět, třeba už jen proto, že by bylo mokro a to se opravdu rychle jezdit nedá, ani když jsou značkové gumy. Ono totiž jen málokteré jsou na mokru opravdu spolehlivé za jakýchkoliv podmínek. Tvrzení, že ty nebo ony jsou super a že se ještě nestalo, že by zradily, je sice hezké tvrzení, ale ne všichni mají stejný názor nebo zkušenost. Proto snad tolik, že je důležité způsob jízdy přizpůsobit stavu stroje, počasí, povrchu cesty, svým schopnostem a tomu, jak moc důvěřijeme i oněm gumám. A nechat si špetku rezervy pro nepředvídatelné situace, které se objeví vždy v tu nejméně vhodnou chvíli :-). Ale zpět k plánům.
  9. Jde o návštěvu Štrbského plesa ve Vysokých Tatrách. Že je to daleko? Ano, ma 50-tku je to dost dlouhá štreka. Ale dá se to zvládnout, když se spojí snaha, počasí, špetka štěstí a strojek vydrží cestu tam i zpátky Je to tato trasa - délka je něco kolem 470 km - Štrbské pleso v Tatrách . I když u jiných tras se snažím aspoň trochu při návratu vybrat třeba kousek trasy jinudy, ať poznám i jiné místa, zde na nějaké projížďky po Slovensku asi nebude ani čas,, ani chuť. Proto cesta tam i zpátky bude, pokud se něco nezmění v jejím průběhu, probíhat po stejné trase. Jinak kromě Slovenska se začínám poohlížet po severním sousedovi, Polsku. Zatím jsem tam, kromě autem, nebyl, takže by to bylo "poprvé" :-). Sice jsem jednou vjel omylem v Těšíně na cestu, kdy najednou koukám na ceduli u krajnice "Rzeczpospolita Polska - Granica Państwa" a došlo mi, že jsem malinko přejel :-). A tak jsem hned na druhé straně řeky na parkovišti pro tiráky otočil a mazal domů, co to šlo, protože v té době ještě některé věci neplatily a hlavně.... Sám jsem nevěděl, zda tam můžu jet nebo ne.
  10. Od chvíle, kdy jsem si některé informace ověřil a navíc i v Polsku platí řízení se skupinou B do 125 ccm a 11 kW, tak je to pohoda a mám v plánu zajet k Jezioro Goczałkowickie , což je vodní nádrž dosti nepravidelného tvaru, s betonovou hrází, podle informací s množstvík ptáků a dalších živočichů. Fotky na Netu vypadají fajn, není to daleko, celá cesta tam přes přechod v Těšíně a návrat přes přechod Horní Líštná dělá něco kolem 145 km. A to jde, ne? :-) Pomalu se nám to plní, takže jdu kouknout do mapy, co by se dalo ještě navštívit.
  11. Dalším objektem, na který jsem si vzpomněl, je pseudohrad Kunzov. Tento "hrad-nehrad" se nachází za Hranicemi směrem na Radíkov. Trocha informací, co najdeme ve Wikipedii:" Objekt byl vystavěn v romantickém stylu v letech 1907–1908 továrníkem Antonínem Kunzem z Hranic a sloužil mu jako letní sídlo. Ovšem Antonín Kunz již v roce 1910 zemřel a Kunzov přestal být užíván. Jeho syn ho v roce 1930 prodal místnímu lesníkovi Františku Hrubému. V roce 1961 jej do správy získal podnik Moravia, který ho přeměnil na pionýrský tábor. Takto fungoval až do roku 1994, kdy jej získala zpět vnučka Františka Hrubého, aby ho následně prodala společnosti Femax Hranice. Ta z Kunzova chtěla mít reprezentativní sídlo, k tomu ale nedošlo a v roce 2006 ho prodala dál. V roce 2007 byl i přes odpor tehdejšího majitele, společnosti Rent Building Plus, zapsán na seznam kulturních památek. Podle pracovníků Národního památkového ústavu šlo o stavbu, která byla „ojedinělým příkladem romantizujícího obytného sídla jakožto výrazu stylizace kapitalisty do role a životního stylu středověkého aristokrata“. V červnu 2008 jej koupil stavitel Joost Noordam z Nizozemska, který v roce 2010 připravoval rekonstrukci objektu. Kunzov tvoří šestiboký areál obehnaný kamennou zdí s věží, přičemž v každém rohu se nachází další frankovací věž či arkýř, místy se nacházejí okna s gotickými oblouky. Na jihovýchodě lze nalézt vstupní bránu s dvojicí po stranách stojících kamenných lvů se znaky Moravy a Slezska a se znakem Čech v atice. Hrádek je také ozdoben několika reliéfy, např. čertů a draků." Tolik informace z Netu. Cestou k němu se míjí vcelku velký povrchový lom, tak pokud se tam dostanu nebo alespoň na okraj, udělám pár fotek. Podle toho, co jsem slyšel i viděl na Tv, je objekt jako takový nepřístupný, takže to bude jen projížďka bez prohlídky (pokud se do příštího roku něco nestane a neotevřou ho, což nepředpokládám podle stavu, v jakém se nacházel). Takže aby to nebylo jen "rychle tam a rychle zpět", přidal jsem k tomu ještě návštěvu hranického zámku, který na fotkách, přesněji jeho vnitřní prostory, vypadají dobře. Jde mi o nádvoří, které je, podle všeho, zakryto průhlednou střechou. A vypadá to fakt dobře :-). Samotná trasa má něco kolem 125-130 km - Hrad Kunzov. Úkol splněn - 11.7.2015. I přes zdravotní problémy, které mi dost regulují čas, jsem si ho tentokrát nenechal vzít a zajel jsem se podívat na tento cíl. Vše s fotkama je na odkazu Motorkari.cz pod Menu, ale i tady mohu spokojeně říct, že to byl příjemný den, tedy spíše odpoledne. Dojel jsem v pohodě tam i zpět, prohlédl jsem si Kunzov a užil jsem si príma počasí. Ani horko, ani zima, tak akorát. Cesta měřila opravdu oněch 130 km, jen oproti plánu jsem ji pozměnil, okolnosti si to vynutily. Cesta tam i zpět byla zcela totožná, i když jsem musel jet dvěma úseky, kde opravovali povrch, takže jízda v jednom pruhu, 50 km/hod a stále za zadkem někoho, kdo se netvářil moc příjemně, že mě nemůže předjet. Ale já to moc ovlivnit nemohl, max jet jinudy. Ale to bych zase jel Kotěhůlkama a o to jsem fakt nestál. Takže ještě jednou - SPLNĚNO !!!
  12. Listopad
  13. Prosinec

Vysvětlivka: červené jsou měsíce, kdy nemám platné havarijní pojištění. Proto v tuto dobu, kdy často ani počasí nepřeje jakémukoliv ježdění, nic neplánuji. Samozřejmě, pokud to dovolí počasí a další věci, krátké projetí je možné.

 
© cinska-kraska.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist