"... i s málem jde poznat hodně"
Navigace: Čínská kráska > Vhodnost koupě čínského skůtru

Vhodnost koupě čínského skůtru

Budu to brát tak, že případný kupec chce nový skůtr.

"Je koupě čínského stroje  vhodná (do této skupiny řadím nejen klasické čínské značky a výrobce, ale i výrobce z Taiwanu, kteří sice pod Čínu spadají také, ale jejich produkce a hlavně kvalita je jinde, než zbytek běžné čínské produkce)?.."

Nechci rozebírat koupi jeté značky, výhody nebo nevýhody tohoto kroku, stejně jako rizika s touto volbou spojená. O tomto je totiž na každém fóru napsáno tolik, že by mi zde nestačilo ani 20 stránek. Jsou hlasy pro, jsou hlasy proti, jsou hlasy, které ani neodmítají, ale ani nedoporučují tuto volbu, jsou někde mimo toto vše.

 

Ale vraťme se k výše položené otázce. Z u nás nabízených značek je k dispozici hned několik, které se dají brát jako solidní a spolehlivé (za kterýma jsou pak další, povětšinou klasické čínské značky a modely), které jsou navíc dostupné i finančně. Ty, které jsou spolehlivé co se týká servisu a dostupnosti ND, stejně jako i zpracováním a dalšími aspekty, jsou taiwanské značky Kymco, SYM a TGB. Tato trojka je dosti vyrovnaná, i když nad ní přece jen trochu více ční značka Kymco. Tyto značky nabízejí technicky, provedením i zázemím zajištěné modely, které splní většinu potřeb každého normálního uživatele, A to za, jak jsem už zmínil, přiměřenou cenu, odpovídající kvalitě. Výhodou těchto tří značek je fakt, že existují již delší dobu, mají za sebou delší historii a jsou rozšířeny po všech možných trzích. Tím je dána i dostupnost servisu, ND a zastoupení na našem trhu. Kymco je, jak jsem již psal dříve, značka, která vyvíjí i stroje pro hodně náročné uživatele a spolupracuje v rámci vývoje nebo i výroby různých částí s dalšími značkami, jako je Kawasaki nebo BMW. SYM je sesterskou společností automobilového výrobce Hyundai. Továrna dnes vlastní jedno z najvětších výzkumných center na světě, do kterého v roce 2004 investovala zhruba 50 miliónů USD. V  letech 2005 - 2011 sa podíl značky SYM zvyšoval najrychlejším tempem hlavně v zemích jako je Itálie, Německo, Řecko, Belgie, ... Roční prodej v Europě sa pohybuje v desítkách tisíc kusů. SYM spolupracoval více než 40 let se značkou Honda při výrobě, technologii, výzkumu a marketingu v oblasti skůtrů. V současnosti zabezpečuje spolupráce se značkou Hyundai rychlý technologický vzestup a postup na trzích všech kontinentů. SYM dnes vlastní několik továren po celém světě a spolupracuje s nejprestižnějšími výrobci skůtrů a motocyklů. Zárukou kvality je také to, že v letech 2009 a 2011 se pobočka SYM Deutschland stala najlepší motocyklovou firmou v Německu. Tato značka je těsně za značkou Kymco, ale co se týče rozšíření na našem trhu, je tu již znát viditelný rozdíl. Poslední z této trojice, TGB, je až za nimi. Dělá hezké i vykonné stroje, spolehlivé, ale i ona v prodejích u nás zatím pokulhává. Možná je to díky marketingu nebo nedůvěře místních odběratelů nebo dovozců k této značce, případně obchodní politice tohoto výrobce, pro kterého nejsme třeba dost atraktivním trhem. Faktem zůstává, že její prodeje u nás nejsou moc výrazné.

A pak jsou tu značky, které bereme tradičně jako čínské - např. Keeway, Kentoya, Benelli, Motorro, Yuki atd. Ty, na rozdíl od výše zmíněné trojky, již trpí různými neduhy, které se sice v posledních letech daří postupně odstraňovat, ale stále to není zcela ono. Jde hlavně o spolehlivost (nedaří se udržet stálou kvalitu po celou dobu výroby určité značky a typu, jsou tu někdy až dosti výrazné výkyvy ve zpracování u dvou stejných kusů téhož typu u téže značky), dostupnost převážně plastových dílů po ukončení výroby, ale i jiných součástí strojů, a to z důvodu rychlé obměny výrobního programu a nedostatečného zázemí ND pro již nevyráběné značky nebo typy. Sice jsou si některé typy podobné jako vejce vejci, ale při podrobnějším pohledu se najdou specifické rozdíly, které následně brání v případném použití dílů z druhého stroje, protože díl je individuální, vyráběný jen pro jeden typ, je prostě nezaměnitelný. A pak je tu i sporná dostupnost servisu a ochota nebo někdy spíše neochota servisů přijímat na opravu nebo i garanční servis tyto stroje. Důvodem je právě ona problematická dostupnost ND, malá návratnost financí a času, které musí servis do vykonaných prací vložit a často i dlouhé čekání na dodání požadovaného dílu, což vede k tomu, že stroj v dílně zabírá místo a každý servis potřebuje, aby se opravy stále točily, protože v tom případě je i větší obrat. Ale nechci tímto říct, že koupě nového čínského stroje je vyloženě hazard nebo chyba. Jen má své neduhy, rizika a specifika. Ale na běžné ježdění (nemyslím tím jízdy do Chorvatska apod.) bohatě stačí a pokud je mu poskytnut potřebný servis a péče, za své peníze většinou dostane kupující přiměřenou kvalitu a spolehlivost a stroj se mu odvděčí někdy i mnoha lety spolehlivého provozu. A pokud již dojde k tomu, že stroj po najetí určitého počtu kilometrů začne mít vážnější problémy a opravy by, vzhledem k jeho pořizovací ceně, byly nepřiměřeně drahé, případná výměna za jiný kus pak není až tak "bolestivá", protože ceny jsou oproti značkovým přece jen v jiné kategorii. Proto říkám případnému kupci ANO, koupě čínského skůtru není vyloženě špatný krok, musí však počítat s tím, že cena odráží právě výše zmíněné nedostatky, se kterými se může, ale taky nemusí, setkat.

 
© cinska-kraska.netstranky.cz - vytvořte si také své webové stránky zdarma
počítadlo toplist